Isten hozott a kawaiijapan.gp-n, ahol elsőkézből értesülhetsz a gyaru és a japán divat híreiről! Ezen kívül külön részlegbe gyűjtöttem össze az általatok küldött rajzokat és fanfictionöket, ezeket a fan sectionben találod! Az oldalnak akad pár projectje is, ezeket a projects menüpont alatt lesheted meg! Minden más pedig az extra kawaii menüpont alatt leledzik, ahol többek között magazinokat és zenéket tölthetsz le, de elolvashatod a régebbi híreket, vagy megismerkedhetsz a japán zene képviselőivel. Van valami ötleted, vagy megosztanád a véleményedet? Akkor keresd fel a vendégkönyvet, ha pedig hirdetni szeretnéd a saját oldaladat vagy blogodat, akkor irány a reklámkönyv! Nem is húznám tovább az idődet, inkább kellemes böngészgetést kívánok az oldalon!
Figyelem! Az oldalon található letölthető tartalmak tájékoztató jellegűek, ezért 24 órán belül törölnöd kell őket!
Ellenkező esetben, a lehetséges következményekért az oldal nem vállal felelősséget!
Kanako Yanagihara komédiájából talán úgy tűnhet, hogy eladónak lenni jó dolog, de valójában Japánban nem ilyen egyszerű ez a munka. A lolita boltokban az eladók lolitának öltöznek, és ugyanez jellemző az összes többi boltra is. Ők azok, akik az adott divatot talán a legjobban képviselik, nem is csoda, hogy a videón látható férfi Franciaországból érkezett Japánba csak azért, hogy bolti eladó legyen.
Lássuk, milyen is az ő életük!
A kilencvenes évek tájékán Shibuya és Harajuku környékén az eladókat “Karisuma Tenin” néven emlegették, ami "Karizmatikus eladót" jelent. Még a divatmagazinok és a média is gyakorta foglalkoztak velük.
Manapság már nem viselik régi nevüket, de a vásárlók továbbra is szeretik meghallgatni a jótanácsaikat, és szívesen tanulnak tőlük új tippeket.
A 6% DokiDoki állásinterjúin 200 jelentkezőből csak egy valakit választanak ki az aktuális állás betöltésére.
Rieko egy sokak által támogatott eladó, rajta kívül a tulajdonos, Masuda-san, és még egy lány vesz részt az állásinterjún. Évente közel hatszázan szeretnének a 6% DokiDoki alkalmazottaivá válni, közülük pedig ezúttal csak tízen mentek át az előválogatáson! A potenciális alkalmazottak öltözékének is tükröznie kell a cég iránti elkötelezettséget, így nem is csoda, hogy minden meghallgatásra érkező lány cukibbnál cukibb cuccokban feszít!
A híresebb helyeken dolgozó eladók, akiket Shop Girl néven is emlegetnek, nemcsak a boltban tölthetik el az idejüket. Feltűnhetnek kisebb divatbemutatókon, mint modell, saját termékeket dobhat a piacra, és blogját akár annyian is olvashatják, mint a hírességekét.
A boltokban pedig több eladó is a vásárlók segítségére van, ami azért is fontos, hogy a vevők a saját külső adottságaik alapján belőhessék, mi áll jól nekik. Mondhatni a boltban dolgozók két lábon járó próbababákként szuperálnak.
Hogy hogyan is telik egy Shop Girl/Boy napja?
A reggel eligazítással kezdődik, ahol a főnök naprakész és fontos információkkal látja el őket. A vásárlókkal tapintatosan kell viselkedni, és óvatosan a jó irányba terelni vásárlás közben. Eladónak lenni mókásnak és egyszerűnek tűnhet, ám a valóságban igenis kemény munkáról van szó: a bolti eladók közel fele hagyja ott a munkahelyét némi idő elteltével, mert nem bírja a nyomást. Cecil McBee-nél remekül működik a munkamegosztás: amíg a lányok a vásárlókkal foglalkoznak, addig a srácok az eladásokkal és a raktárral foglalkoznak.
A Lois CRAYON egy olyan márka, amely évente 5 milliárd yen bevételt könyvelhet el. A márka ruhái egy kitalált személy, Lois számára készülnek, aki 23 éves, 163 cm magas és hegedül. Az itt dolgozóknak úgy kell viselkedniük és kinézniük, ahogy az Loisra lenne jellemző.
Visszatérve a meghallgatásra, egy teszt következik, aminek célja, hogy a jelöltekről kiderüljön, mennyire illenek bele a divatbemutatók világába. Masuda-san ezután arra kéri őket, hogy tündéri arcot vágva, egy ha~kyu kíséretében nézzenek a kamerába.
A Venus Akadémia az a hely, ahol a tanulók megtanulhatják, hogyan kell kiszolgálni a vevőket. Ebben az iskolában jóga, tánc- és sminkórát vesznek, és elvárják tőlük, hogy mindig megnyerően külsővel jelenjenek meg.
Eközben az állásinterjún újabb feladatot kapnak a jelöltek, ezt követően pedig sor kerül az "eredményhirdetésre" is.